Představujeme Vám hydraulický nakládací jeřáb Hiab X-HiPro 142 E- 3 s funkcí CTC, který jsme dodali Technickým službám města Olomouce na vozidle SCANIA G 320 6x2 vybavené nástavbou TERBERG ROS ROCA OL17W HTC. Contsystem realizoval dodávku a vlastní montáž hydraulického nakládacího jeřábu Hiab na vozidlo včetně připojení, oživení a nastavení, včetně nezbytného testu stability. Dodávku vozidla s nástavbou Terberg realizovala společnost HANES.
Vozidlo SCANIA G 320 6x2 s nástavbou TERBERG ROS ROCA OL17W HTC je speciální vozidlo určené pro efektivní svoz velko-objemových kontejnerů (zvonů), podzemních a polo-podzemních kontejnerů o objemu 1,5 až 5 m3, včetně standardních odpadových nádob o objemu 110 – 1100. Pro manipulaci s velko-objemovými kontejnery je vozidlo osazeno hydraulickým jeřábem HIAB X-HIPRO 142 E3 se třemi hydraulickými výsuvy a unikátní funkcí CTC, která zjednodušuje obsluze práci se špičkou jeřábu ve svislém/vodorovném směru, protože místo několika pohybů jeřábu řídí obsluha pohyb jeřábu po dokonale svislé/vodorovné ose jen jedním tlačítkem (elektronika sama vypočte ideální dráhu).
Nástavba TERBERG ROS ROCA OL 17W HTC je vybavena velkokapacitní nakládací vanou o objemu 3,5 m3 s úpravou pro horní nakládání velko-objemových kontejnerů a univerzálním vyklápěčem odpadových nádob v zadní části nástavby. Vozidlo je jako celek koncipováno pro svoz ve městské zástavbě na standardním rozvoru podvozku 3 950 mm, který v kombinaci s nástavbou o objemu 17 m3 nepřesahuje celkovou délku 10 m a umožňuje legislativní doložnost vozidla cca 8,5 t.
Nástavba, hydraulický jeřáb a podvozek díky vyspělému komunikačnímu protokolu značně automatizuje, zjednodušuje a urychluje proces nakládání velko-objemových kontejnerů díky funkcím automatické detekce hydraulického jeřábu v prostoru nakládání, který automaticky uvede lis do základní polohy při výsypu odpadu a následně samočinně spustí trvalý lisovací cyklus pro rychlé zpracování zaplněné nakládací vany. Konstrukce a nastavení vozidla dále umožňuje bezpečné popojíždění s ramenem jeřábu v pohotovostní poloze nad nástavbou a patkování jeřábu v obrysu vozidla bez nutnosti použití bočního výsuvu opěr. K celkové stabilitě vozidla při práci a možnosti úpravy světlé a průjezdné výšky vozidla pak výrazně pomáhá pneumatické odpružení všech náprav podvozku SCANIA s možností zobrazení zatížení jednotlivých náprav i celkové hmotnosti vozidla na palubním počítači.
Základní technická specifikace jeřábu Hiab X-HiPro 142 E- 3:
..............................................
Podívejte se, jak využívá unikátní funkci CTC (Crane Tip Control) na jeřábu Hiab například společnost OZO Ostrava: